Основні умови розвитку емоцій у дитини

1. Емоції і почуття формуються в процесі спілкування дитини з однолітками.

Співпереживання однолітка багато в чому залежить від ситуації і позиції дитини. В умовах гострого особистого суперництва емоції зашкалюють дошкільника, різко зростає кількість негативних експресії на адресу ровесника. У групових же змаганнях головним стержнем служать інтереси групи, а успіх чи невдачу ділять всі разом, сила і кількість негативних експресії знижується, адже на загальному тлі групи особисті успіхи і невдачі менш помітні.

2. При спеціально організованій діяльності (наприклад, музичні заняття, читання казок) діти вчаться відчувати певні почуття, пов'язані зі сприйняттям (наприклад, музики). Найбільш яскраві позитивні емоції дитина відчуває в ситуації порівняння себе з позитивним літературним героєм, активно йому співпереживаючи. Таке порівняння дошкільник проводить лише подумки і з упевненістю, що в подібній ситуації вчинив би так само. Тому негативні емоції на адресу персонажа відсутні.

3. Емоції і почуття дуже інтенсивно розвиваються у відповідному віком дошкільнят виді діяльності - в грі, насиченою переживаннями. 

4. У процесі трудової діяльності, спрямованої на досягнення результату, корисного для оточуючих, виникають нові емоційні переживання: радість від загального успіху, співчуття зусиллям товаришів, задоволення від хорошого виконання своїх обов'язків, невдоволення від своєї поганої роботи.